October 8, 2009

大分より Oitasta

お久しぶりです☆ここ、大分で生活を始めてから、もう10日も経ってしまいました!初めて引っ越してきた時は、気温が高くて蒸し暑い気候が続き、蒸し暑さに2人ともやられてしまいそうでしたが、10月になってからは、湿度も低く、快適な気温です。秋ですねえ♪
Päivää! Me asumme täällä Oitassa jo 11 päivää!! Kun me muutimme tänne ilma oli niin kostea ja kuuma, siksi me melkein menimme sairaaksi, mutta Lokakuun alussa tuli tosi hyvä ilma :) Mukava syksy!!

さてさて、私達が住んでいる留学生の為のアパート、個人部屋、夫婦部屋、家族部屋があるのですが、私達は夫婦部屋に住んでいます。
Muuten, me asumme vaihto-opiskelijoiden kerrostalossa, täällä on yhdenhengen huoneita, pari-huoneita ja perhe-huoneita, ja me asumme pari-huoneessa.
こんな感じですTämä on meidän huone


初めて入った時は、なかなか広くてびっくりしました☆
Me yllätyimme kun menimme sisälle ensimmäisen kerran koska asunto oli aika iso!
が、遠めにはキレイに見えますが、よ~く見ると、床はベタベタ、おまけに部屋中ゴキブリの糞だらけ、ほこりっぽり、臭い、などなどとても快適に住める状態ではありませんでした!!
MUTTA jos katsoin tarkasti, lattia oli tahmea, täynnä torakkojen kakkaa, pölyinen ja haisi pahalta...oli tosi tosi huonossa kunnossa!!

最初の1週間は、とにかく大掃除と日用品の買出しに追われ、あっという間に過ぎちゃいました!!
Ensimmäinen viikko meni nopeasti vain suursiivous ja tavaroiden ostamista!

こっちに来てから買ったもので重宝しているもの。それは、やっぱり炊飯器です!!
フィンランドではいつも鍋で米を炊いていましたが、炊飯器で炊くようになってから便利で便利で☆
まだ試してないけど、なんと炊飯器でパンも焼けちゃうみたいです!
フィンランドにも、持って帰りた~い♪
Mikä oli käytännollinen juttu minkä me ostimme tänne? Se on riisikeitin!!!
Suomessa aina keitin kattilassa, mutta nyt tosi tosi helppo!!! Me emme yrittänyt,mutta tästä riisinkeittimestä voi laittaa leipääkin! Haluaisin ottaa mukaan Suomeen!!

0 comments (click to write a comment):

Post a Comment

 
 
Copyright © Better together...