October 8, 2009

登山!由布岳へ Kiipeäminen Yufudakeen!


まだ引越して間もない、先週の土曜日、
Lauriの留学生仲間と一緒に、由布岳に登山に行ってきました!!
Viime lauantaina, me kiipesimme Yuhudake vuorelle Laurin vaihto-opiskelijoiden kanssa!

ここから電車で1時間ちょいと、バスで15分で登山口に到着です☆
山道はそんなきつくなく、空気がおいしいのと、横に広がる景色がキレイなので、楽に登れ、あっという間に頂上付近へ!
Oitan kaupungista vuoren alkupaikalle on noin 1 tunti junalla ja 15 minuuttia bussilla. Reitti ei ollut raskas, ilma oli niin maukas ja voimme katsoa kauniita maisemia. Kiipesimme nopeasti lähelle huippua!


ここから頂上までは、2つ違うコースがあって、東峰か西峰を選ばなくてはいけません。私は、事前にネットで「西峰は鎖があって初心者には危険」というのを見ていたので、東峰を選びましたが、Lauriとドイツ人の友達は迷わず西峰へ!どちらも、頂上まで15分と書いてありましたが、東峰には楽に行け、頂上からLauriとドイツ人が登っている様子がよく見えたのですが、なんて恐ろしそうなの!!見てるだけで怖かったです…。
Tästä huipulle on kaksi erilaista reittiä, täytyi valita itähuippu tai länsihuippu. Minä katsoin netistä, että länsi on tosi vaarallinen aloittelijalle, siksi valitsin heti idän. Lauri ja saksalainen ystävä valitsivät lännen pelkäämättä. Kyltti sanoo, että molemmat kestaa noin 15 minuuttia, mutta minä menin itään helposti ja nopeasti, voin kastoa Laurin ja ystävän kiipeämistä. Tuntui todella vaaralliselta kun katsoin...!! Apua!




合流場所でお弁当を食べて、山を下ったのですが、出発地点の登山口までではなくて、由布院まで歩いて山をくだっていくコースを選びました。
Me söimme yhdessä eväät ja sitten menimme alas vuorelta. Mutta tällä kertaa emme menneet takaisin sama reittiä, valitsimme kavellä Yuhuiin.
これは道か??っていう笹の葉のような中を、かき分けて歩き、途中でなんと道しるべを失いました…。それでも、もうすでにかなり山を下っていたので、引き返すわけにも行かず、どんどん進みましたよ!正直、頭の中では「遭難するかも…」って思ってました(汗)
Kävelimme ja ihmettelin "Onko tämä oikea reitti??" Reitin kesken, me kadotimme reitin merkkinnät. Halusin mennä takaisin samaa reittiä, mutta me olimme kävelleet aika paljon jo, sitten päätimme mennä suoraan eteenpäin!! Rehellisesti ajattelin "ehkä me emme pääse takaisin kotiin tänään..."


笹で足元がよく見えない山を、一歩一歩慎重に下り、岩でごつごつの場所を下り、かなり不安になっている中、Lauriとオランダ人は超元気!!「なんか冒険してるみたいでサイコー!!」だって…。
Lauri ja Hollantilainen olivat tosi energisiä!! Vaikka me kävelimme ilman polkua...He sanoivat "Tämä on siistiä!! Niin kuin seikkailua!!"

歩くこと2時間ぐらい…なんとか私有地っぽい道路に出て、一安心!車道を歩いて、無事湯布院まで帰ってきました☆
Kävelimme noin 2 tuntia...löysimme jonkun tien ja me olimme turvassa :) Kävelimme autotiellä ja sitten tulimme takaisin Yuhuiin.

引越しで疲れてたけど、リフレッシュできてよかったです♪
Oli virkistävä matka, vaikka me olimme väsyneet muutosta uuteen kotiin!

2 comments (click to write a comment):

ari said...

こんにちは。
九州には高校の修学旅行以来行ったことがなく、いつかゆっくり行ってみたいと思いつつも今に至っています。
自然がいっぱいでのびのびできそうですねぇ。
ところで、Lauriさんたちが登っている様子、写真だけでもすごく恐ろしい感じがするんですが。(笑)
でも登りきったあとの達成感は大きいんでしょうねぇ。
日々満喫されてるようで、いいなぁ、と思いました。

Yumiko said...

ariさん、コメントありがとうございます☆
九州って、やっぱり修学旅行ですよねえ。私も高校の修学旅行で来ただけでした。でも住んでみて、地元名古屋とは違って、山、海、温泉が身近にあり、とっても素敵な所だなあと実感しています☆ぜひぜひ、今度癒やされに、ゆっくりいらしてみて下さい♪
山登りの写真、写真に写っているのはLauri達ではないのですが、本当に見ているだけでも怖かったですよー!!一歩間違えたら死んじゃうし…。無事帰ってきてくれて安心しました☆

Post a Comment

 
 
Copyright © Better together...