October 13, 2009

3連休 2日目 2. lomapäivä

昨日九重連山に行けなかったので、今日こそは!!と、レンタカーを借りて行くことになりました☆なんと公共交通機関で行くより、半額近く安い!前日に車を借りて、朝6時半に出発…予定が、7時出発に。レッツゴー☆
Lauantaina emme voineet mennä Kujyuvuoreen, mutta tänään me vuokrasimme auton ja "Mennään varmasit tänään!!" Vuokra-autolla on noin puolet halvempi mennä kuin junalla ja bussilla koska meitä on viisi henkilöä. Me suunnittelimme että lähdemme puoli seitsemaltä, mutta lähdimme seitsemaltä. Mennään!!

実は日本で運転するの、2年3ヶ月ぶりです…。なので、とても緊張していました!他の留学生も乗っているので、何かあったら責任重大だし!!でも、道が単純で、車線も一車線が多く、車の交通量も少なかったのでマイペースで運転できました☆トヨタ プリウス、乗り心地よかった~☆☆
Oikeastaan minä en ole ajanut autoa yli kahteen vuoteen japanissa. Siksi minua jännitti paljon! Koska jos tapahtuu jotain minulla on iso vastuu!! Mutta tie oli yksinkertainen ja monessa paikassa oli vain yksi kaistainen tie eikä ollut paljon autoja, minä voin ajaa rauhallisesti. Toyota Prius oli niin mukava ajaa :)

途中で、展望場所があって、一休み。レンタカーは、好きな場所で止まれるのがいいね☆山のふもとに霧がかかっていい感じ♪
ここからLauriが「運転したい!」と言い出し、運転者交代しました。Lauriにとっては、初右ハンドル、左車線体験です!見てる私の方がドキドキ!
Keskellä oli näköalapaikka. Me pysähdyimme ja näimme näköalan. Auotolla on hyvä matkustaa, koska voi pysähtyä missä vaan! Näköala oli tosi kaunis sumun takia. Lauri kysyi että "Voisinko ajaa tästä?" sitten vaihdoimme ajajaa. Tämä oli Laurin ensinmäinen kertaa ajaa autoa Japanissa ratti oikealla ja kaista vasemmalla. Ehkä minua jännitti enemmän kuin Lauria.

登山口の、牧ノ戸峠には、9時頃着きました☆駐車場は満車!なので、他の車のように、路駐させていただきました…。登山者の多いこと!!
Me saavuimme lähtopaikalle kello 9. Parkkipaikka oli jo täynnä, siksi parkkeerasimme tien sivuun niin kuin muutkin autot. Siellä oli paljon, paljon muita kiipeilijöitä!!!

九重連山は、大分一の山ということもあり、すごく人気の登山場所のようです。景色は素晴らしかったけど、人が多すぎてマイナス…。山ではもう紅葉が始まっていました☆
Kujyuvuoristo on paras vuoristo Oitassa, siksi se on myös suosituin vuoristo. Maisema oli loistava, mutta siellä oli liian paljon ihmisiä... Vuorella alkoi jo ruska.

硫黄山からの噴煙…硫黄臭かったけど、かっこよかったです☆☆
Tulivuoresta tuli rikki-savua, se haisee vanhalta kanamunalta mutta näyttää komealta!

九重連山に来たからには、久住山山頂に行きたかったけど、妊婦さんもいたし、どれか一つにしようということで、一番高い「中岳」に登ることにしました☆1791m。山頂でお弁当を食べて、満足満足…と思っていたら、その山は山頂ではなくて、天狗が城という所でした。人もそれほど多くなく、ランチ休憩にはちょうどよかったです☆
Minä halusin kiivetä kujyuvuoren huipulle, mutta mukana oli raskaana oleva nainen, siksi päätimme kiivetä vain yhdelle huipulle joka oli "Nakadake" Se on 1791 metriä korkea. Me söimme eväät huipulla ja olimme tyytyväisiä...mutta se oli väärä huippu. Ei Nakadake, niinkuin luulimme, vaan "Tengugajyou". Siellä ei ollut paljon ihmisiä siksi se oli hyvä paikka ottaa taukoa.

中岳頂上からの景色☆Näköala Nakadaken huipulta

御池☆"Miike-lampi keskellä vuoria

山から見える登山者が、ありの行列のように見えました…。
帰り道も、人の多いこと、多いこと!!
Vuoren kiipeilijät näyttivät murhaisilta. Kun me menimme takaisin, oli myös paljon paljon ihmisiä...

帰りもLauriが運転してくれました☆もう日本での運転にも大分慣れて、家まで全部運転してもらいました!
またレンタカー借りて、どこか行きたいなあ♪
Palatessamme takaisin kotiin, Lauri ajoi koko matkan! Haluaisin mennä johonkin vuokra-autolla uudestaan!!