October 11, 2009

散歩 Kävely


先週の日曜日、Lauriと近所の大分川沿いを散歩してきました。
Viime sunnuntaina kävelin Oitajoen vieressä Laurin kanssa.

雲ひとつない、天気のよい日曜日で、ジョギングする人、魚釣りする人、親子でキャッチボールする人などなど、そこにはとてものんびりした時間が流れていました。
Lauriは川の中を見て、「魚がいっぱいいるーーーー!!!!!」と興奮気味。
私もじっくり川の中を見てみると、ほんとだ!いっぱいいる!
Oli tosi selkeä sää, ja monet ihmiset olivat juoksemassa, kalastamassa ja heittämässä palloa. Oli tosi rauhallista aikaa siellä. Lauri katsoi jokeen, ja sanoi "Onpas paljon kaloja!!!!!!" innokaasti. Minäkin katsoin jokeen, ja näin paljon kaloja.


フィンランドの湖で釣りをたまにするLauri.たくさんの魚を見て、ムクムクと魚釣り魂が蘇って来たようです☆
「ねえねえ、釣りをしてる人に、大分川では釣りの許可証がいるのか聞いてみてよ!」
と催促されたので、釣りをしていたおじさんに聞いてみました。
Lauri kalasti joskus Suomessa. Kun hän näki paljon kaloja Oitan joella, hänen kalastamissisu tuli takaisin vahvasti!! "Voisitko kysyä kalastajamieheltä, että tarvitsenko kalastuslupaa jos minä kalastan tässä joessa?" Siksi kysyin kalastajamieheltä sitä.


おじさんも確かではありませんでしたが、この場所ではいらないそうです。
このおじさん、渡り蟹釣りをしていたようで、"しかけ"を見せてくれました!
釣りたい魚によって、しかけが違うのだとか。初めて知りました!
いろいろ世間話をしてくれ、面白かったです☆
Hän sanoi että ei tarvi lupaa Oita joella. Tämä mies kalastaa rapuja, ja hän näytti meille ansansa. Hän selitti että ansa on aina eri riippuu mikälaisen kalan haluat. Hän myös kertoi monia asioita Oitasta ja oli mielenkiintoista ja hauskaa :)

他の場所では、さより釣りをしているおじさんがいて、釣り糸を投げる度に、魚がひっかかっていました!すごい!さよりが旬なんだって。
Eri paikassa mies kalasti "sayori"-nimistä kalaa. Aina kun hän heitti tuli kaloja! Hän sanoi että nyt on sayorin aikaa.

近々、釣りざお屋さんに見に行ってみようと思っています☆
Me aiomme mennä katsomaan kalastustarvikkeita kauppaan myöhemmin!

2 comments (click to write a comment):

maiko said...

わー!
空が青い!そして水も青い!
緑が茂ってる!
ジャンパー着てない!!!!!
なんかのどかで温かそうでいいですね〜♪

Yumiko said...

Maikoさん、お久しぶり~☆風邪は大丈夫?コメントありがとう♪
日本はまだまだ温かいです☆どのぐらい温かいって、私が「フィンランドの夏だ~♪」って思うぐらいです☆
日本って、10月でもこんなに温かかったんですね!Lauriも私も、日本の気候を満喫していますよ~♪

Post a Comment

 
 
Copyright © Better together...